23 Eylül 2015 Çarşamba

Bayramları Sevmiyorum Uzun Zamandır

Gülünce gözleri kaybolan bir babam var benim, yıllarca görmesem de aklımda hep o anları kalan. Babaannemgile gittik saat geç olsa da babam gelir gelmez, duramadık. Daha uzun süre görmediğim, hic konuşmadığım zamanlar olmuştu ama yine de hep aynıydı bu ayrılıklar. Bir buçuk yıl olmuştu görmeyeli. Yine öyle çok harika bir kavuşma değildi, öylesine bir sarılmaydı sadece. Çok isterdim öpeyim yanından ayrılmayayım hiç. Ama bizim hiç öyle bir ilişkimiz olmadı.
Babaannem uyumuştu gittiğimizde, uyandı hemen naz yaptı söylendi bir sürü. Neden gidiyorsunuz, ne vardı gidecek derken yine bağladı o konuya. On yıldır her bayram aynı şeyi söyler hiç bıkmadan "annenle babanı barıştır artık". Ben anlatmaktan yoruldum artık bunun olmayacağını. Ona da bir şey diyemiyorum ki. Haklı kadın, ayrılıklara karşıyım ben. Bu kadar nefret ettiğim şeyin peşimi bırakmamasına ise diyecek bir şey bulamıyorum.

Biz bu bayram da kurban kesmeyeceğiz, ayrıldıklarından beri olmadı öyle şeyler hiç. Evimize et girmediğini ama babamın her gün kebap yediğini hatırlıyorum, kabullenemiyorum bizi hic düşünmediğini. Nefret edesim geliyor bazen ama sonra yine ben üzülüyorum. İçimde bir türlü affedemesem de o benim babam. Hep eksik olan yanım olsa da, babam işte.

Erkek kardeşimle de bir türlü barışmadı yıldızımız, sevemedi beni bir türlü özellikle de çıkarı olmadığında. O kadar farklıyız ki anlamıyorum bunun nasıl olabildiğini. Bizimle hiçbir şey yapmaz, kardeş olamayız kesinlikle.

Kız kardeşim babamın yanından ayrılmak istemedi, gıcıklık yaptı aslında seninle uyumak istiyorum diye de olmadı. İçinde ne yaşıyor bilmiyorum. Biz sadece güleriz birlikte, bu konularda konuşmayız hiç. Çok eğlenceli kızdır, birbirimizi bozmaktan da çok zevk alırız :D
Ama herhangi birinin herhangi bir şekilde canı yanarsa, korksun buna sebep olanlar benden. Kırgınlıklarım ne kadar fazla olursa olsun üzülmelerine dayanamıyorum. Sanki benim canım yansın ben dayanırım ama onlar dayanamazmış gibi bazen her şeyi üstüme alıyorum. En sulugözü, en güçsüzü, en duygusalı ben olsam da büyük olmamın verdiği bir şey galiba. Onlar benim canım, kızsam da. En büyük yaram, en büyük sessizliğim bunlar benim. İlk defa bu konuda dökmeye çalışıyorum içimi. Hayatımla acılarımla dalga geçmeye çok alıştım, gerçekleri konuşmak geriyor bazen. Bu düşüncelerim yüzünden çok kaybettim, anlatmadığım için insanlar derdim yok sanıyorlar hatta ya da paylaşacak kadar yakın görmediğimi. Ama anlamıyorlar ki acılarımı anlattığımda bana yanlışları olduğunda daha çok kırılacağımı. Hayatımda olmayanlara ise ben sana derdimi anlatabilmişim ne vardı gidecek diye bağırasım geliyor, bunun benim için anlamını bilmiyorlar hiç. Neyse bayramları akrabaları o geçen klasik konuşmaları falan düşündükçe kaçasım geliyor yine, gidecek yerim yok tabi de olsun. Bayramın benim için hızlı geçmesi dileğiyle.

8 yorum:

  1. Başlık da yazı da benim düşüncelerim gibi. Sanırım tek farkımız sen ayrılıkları sevmiyorsun bir ayrılık gördüğün için, bense o ayrılık için yıllardır dil döküyorum ama gerçekleşmiyor. Ama bayramlara olan o soğukluk, görüşmek istemediğim akrabalar ve birçoğu... Artık bayramları kesinlikle sevmiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü ayrılığın getirdiği zorlukları gördüm, çekilen acıları. Bazen ayrılık en doğrusu olsa da sevemedim işte. Böyle olmamalıydı bayramlar da, insanlar da...

      Sil
  2. İnsanlar bazen anlamadığı halde anlıyor numarası yapar, anlıyorum falan der. Ben anlamıyorum.Ama durduğum yerden babana kızıyorum. Sane be diceksin ama bencillik geliyor yaptığı. Bayramda benimde gidecek çok yerim yok. Bazen büyük aynı şehirde yaşayan insanlara özensemde çoğu zaman inan iyiki uzaklar diyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babam konusunda başkası laf söylediğinde saçma sapan savunsam da yaptığının farkındayım, haklısın o yüzden.
      Buna üzülmeli miyim bilmiyorum ama çok kalabalıgız ve her bayram herkesi görüyorum, aslında can sıkıcı konuşmasalar seviyorum da :) ama iyi kız olarak tanımlarlar çok şükür severler beni :)

      Sil
    2. Ya yerinde ben olsam benim şu yoruma ağzıma sıçardım. Sana ne durumu. Ama ailemde var. Kuzenlerimin halini biliyorum o yüzden kızıyorum sanırım.

      Sil
    3. Sende ayrı bir gerginlik agresiflik var bugün, laf söylemeyecegim o yüzden :D

      Sil
  3. İnşaallah mutlu bayramlarınız olur. Bayram aslında kendimizle mutlu olduğumuz anlar olmalı, başkalarına bağlı kalmadan. Bu İlahi lütfu kendi içimde yaşıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayramlar bayram olmaktan çıkalı çok oldu buralarda. Senin için bozulmaz inşaallah

      Sil