3 Ağustos 2015 Pazartesi

Her Derde Deva İmiş :)

Hepimiz bir yerlerde duymuşuzdur aslında kantaron yağını :) Bir arada programda denk gelmiştim hatta o kadar çok yararı vardi ki inanamadım. O dönemlerde kuzenimin kolunda yanık vardı ona kullanmıştık ve iz kalmadan da geçti. Ama dışarıda satılanlar için makine yağına kadar her şeyi söylediler zaten kokusu da çok iğrenç, yağlara karşı hep bir önyargım olmuştur aslında daha çok sivilce yaptıklarını düşünmüşümdür ama ben şuan sivilce için kullanıyorum :D annemin doktor bir arkadaşının yüzünde izler vardı (sivilce izleri gibi) ve inanır mısınız cildi bebekleşti diyor annem :) tabi simdi cahil cahil kulaktan dolma bir şeyi anlatıyorum ama neyse :)

Cildim ile çok sorunum yok aslında ama burnum ve burnumun kenarlarındaki bitmek bilmeyen sürekli çıkan sivilcelerim var. Annem doktor teyzedeki etkiyi görür görmez beni düşünmüş bu yüzden :) almış ellerinden, fırsatı kaçırmamış :D

Ve gelelim bu yağın nasıl yapıldığına :) hazır alınmış bir şey değil çünkü. Sarı kantaron otunu alıyorsunuz, saf zeytin yağında kırk gün bekletiyorsunuz, sabah güneşinde bir süre (45-60dk) bekledikten sonra gölgeye alıyorsunuz, demini alma olayı diyorlar buna :) tabi diğer zamanlarda güneş görmemesi lazım. Kırk gün sonra yağımız hazır :) Haftada üç gün öneriliyor, uygulayacağınız bölgeyi temizleyip yatmadan önce pamuk yardımıyla sürüyorsunuz, bu arada yağlıyken güneşe çıkmamanız gerektiğini söylememe gerek yok sanırım ;) ne ile temizleyeceğiniz ise size kalmış artık :) şimdilik çok belirgin sonuçlar almadım öyle ama sabah kalktığımda yüzümü temizledikten sonra saçma bir şekilde güzelleştiğimi düşünüp gülüyorum kendime :) Önemli olan da ne yaparsanız yapın inanmak değil mi zaten?

Güzel günler sizin olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder